Dega-logo
طرز تهیه

ناگت مرغ سیخی

مرحله اول

برای طرز تهیه ناگت مرغ سیخی ابتدا فیله مرغ را در غذاساز و یا چرخ گوشت بریزید و کاملا پوره و ریز کنید و داخل یک ظرف بریزید و سپس مقداری آرد تاپیوکا یا آرد همه منظوره را به آن اضافه کنید و هم بزنید ، سپس یک تخم مرغ را روی مواد بریزید و خوب ترکیب کنید.

مرحله دوم

وقتی تخم مرغ کاملا با مرغ و آرد مخلوط شد و به خورد آن‌ها رفت، هویج را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز یا درشت رنده کنید و به مواد اضافه کنید، هویج را با مواد داخل ظرف کامل ترکیب کنید و بعد پیازچه و کرفس را تمیز بشورید و خشک کنید.

مرحله سوم

سپس پیازچه‌ و کرفس را نازک و ریز ورقه‌ای کنید و داخل مواد بریزید و خوب با هم ترکیب کنید، بعد سیر را بشورید و با رنده ریز رنده و له کنید و به مرغ‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و عطر سیر در مرغ‌ها پخش شود.

مرحله چهارم

بعد مقداری نمک و فلفل سیاه را به مواد داخل ظرف اضافه کنید و هم بزنید و کاملا با هم مخلوط کنید، سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا عطر و طعم همه مواد به خورد هم برود و بافت مواد منسجم شود.

مرحله پنجم

بعد از این زمان، مخلوط مواد را از یخچال بیرون بیاورید و دست‌تان را با روغن چرب کنید تا ناگت مرغ به دستتان نچسبد و سپس مقداری از مواد به اندازه یک نارنگی را بردارید و کمی ورز دهید و با دست فرم دهید و به شکل کباب به سیخ چوبی بکشید.

مرحله ششم

همه مواد را به همین شکل آماده کنید، بعد همه سیخ‌ها را داخل یک آبکش بچینید و در بخار پز و یا به روش بن ماری و روی بخار کتری، به مدت ۱۵ دقیقه بخارپز کنید تا کمی بپزند و سپس آن‌ها را از روی بخار بردارید و کنار بگذارید تا کمی سرد شوند.

مرحله هفتم

بعد از این که ناگت‌ها سرد شدند، یک سفیده تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و با چنگال خوب هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد ناگت‌ها را در سفیده بغلتانید و یا با یک فرچه روی آن‌ها از سفیده تخم مرغ بمالید تا همه جای ناگت با آن پوشانده شود.

مرحله هشتم

سپس آرد سوخاری را داخل یک ظرف بریزید و ناگت‌ها را در آن بغلتانید تا کاملا با پودر سوخاری پوشانده شوند، بعد همه ناگت‌ها را در یک ظرف بچینید و به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا خودشان را بگیرند و کاملا سفت و منسجم شوند.

مرحله نهم

بعد از این زمان ناگت‌ها را از فریزر بیرون بیاورید و سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد ناگت‌ها را در آن سرخ کنید، موقع سرخ کردن حرارت را کم کنید تا ناگت‌ها کاملا مغز پخت شوند.

مرحله دهم

وقتی یک طرف آن‌ها خوب سرخ و طلایی رنگ شد، سیخ را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود و بعد از روی حرارت بردارید و در یک ظرف مناسب بچینید، سپس مقداری سیب زمینی را هم خلالی خرد کنید و سرخ کنید و در کنار آن‌ها بریزید.

مرحله یازدهم

بعد ناگت مرغ سیخی را به عنوان یک پیش غذای شیک و مناسب و یا یک غذای سالم و خوش طعم همراه با نان تازه و سیب زمینی خلالی سرخ کرده و سالاد، ترشی و زیتون پرورده و ماست و انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *